Jannelieke Aalstein
Jannelieke Aalstein is een echte Rotterdammer; geboren en getogen in de stad en op zoveel verschillende manieren met de stad verbonden. Zes jaar lang was ze stafchef van burgemeester Aboutaleb en ruim vier jaar lang was ze directeur van Rotterdam Partners. Momenteel werkt ze als directeur voor ActionAid, een wereldwijd actieve mensenrechtenorganisatie met kantoren in meer dan 45 landen. Openhartig, autonoom, enorm gepassioneerd over het leven, feministisch, slim en verbonden; zit Aalstein ook in vele besturen - waaronder Varhalenhuis Belvédère, Sinfonia Rotterdam, Rabobank - en in vele adviesfuncties, bijvoorbeeld DakenDaagen Rotterdam, Women Connected en Lifestyle Transformation Design bij WDKA.

Leal Arazzi van Herwaarden
Leal is het hoofd van het programma van de stichting HipHopHuis en identificeert zich als een man die zijn leven wijdt aan het opbouwen en versterken van de gemeenschappen waar hij van houdt. Als aanvoerder van de danscrew Pop'arazzi verscheen hij als finalist op 'Holland's Got Talent' en was hij de enige in zijn dansstijl die Nederland ooit op het hoofdpodium vertegenwoordigde tijdens de World Cup of HipHop Dance (Juste Debout) in Parijs. Gedreven door de drang om samen met vrienden nieuwe initiatieven op te zetten, heeft Leal met zijn gezelschap Circle of Codes feesten, workshops en dansevenementen georganiseerd. Leal is ook de oprichter en algemeen directeur van de Stichting Dutch Dance League. De missie hiervan is om de urban dance-wereld te openen en toegankelijk te maken voor een breed publiek.

Clara Balaguer
CLARA BALAGUER (Makati City, Pisces Metal Monkey) is een culturele werker en verspreider van grijze literatuur. Van 2010 tot 2018 bracht ze culturele programmering uit met landelijke, peri-urbane en diasporische gemeenschappen uit de Filippijnen via de OCD, een residentie en een platform voor maatschappelijke praktijk. In 2013 was ze medeoprichter van Hardworking Goodlooking, een huisnijverheidsuitgeverij die geïnteresseerd is in de materiële volkstaal, de collectivisering van auteurschap en de waarde van de “error”. Momenteel is ze coördinator van de afdeling Social Practices van de Willem de Kooning Academie en geeft ze les in de master Experimental Publishing van het Piet Zwart Instituut.

Liesbeth Bik
Liesbeth Bik is een kunstenaar die samen met Jos van der Pol werkt als Bik Van der Pol. Ze werken internationaal en wonen en werken sinds begin jaren tachtig in Rotterdam. Liesbeth is actief betrokken bij het culturele weefsel van de stad Rotterdam sinds ze aan de Kunstacademie kwam studeren. Ze was medeoprichter van Duende, een zelfgeorganiseerde kunstenaarsruimte met ateliers, tentoonstellingen en evenementen voor en door kunstenaars en gastkunstenaars van over de hele wereld. Ze was adviseur van verschillende culturele organisaties, waaronder de Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur en Raad voor Cultuur. Ze is mede-initiatiefnemer van The School of Missing Studies, docent bij het Piet Zwart Instituut, adviseur bij Jan van Eyck Academie en lid van de Akademie van Kunsten / KNAW. Ze was bestuurslid van FKAWDW, en is een frequente bezoeker van deze kunstinstelling sinds de oprichting in 1990. De vele tentoonstellingen die ze heeft meegemaakt, zijn van fundamenteel belang geweest voor de vormgeving en groei van haar werk. Hieruit is de archieftentoonstelling “WERE IT AS IF”, van Bik Van der Pol, ontstaan.

Yahaira Brito Morfe
Yahaira Brito Morfe is een 21-jarige grafisch ontwerper die momenteel Literary and Cultural Analysis studeert aan de Universiteit van Amsterdam. De afgelopen drie jaar heeft ze vrijwilligerswerk gedaan bij showroom MAMA en vorig jaar deed Yahaira mee aan FKA WDW’s Werk-Leer project, waar ze adviseerde over het vierjarige beleid voor Melly, de ruimt op de begane grond. Ze is een ambitieuze jonge vrouw, die heeft deelgenomen aan meerdere projecten met betrekking tot jeugdcultuur en racistische- en klassenstructuren. Naast het deelnemen aan vurige en politieke discussies, heeft Yahaira een passie voor koken en het ontdekken van nieuwe smaken.

Willem de Rooij
Willem de Rooij (Beverwijk, 1969) onderzoekt hoe beelden werken. Toe-eigeningen en samenwerkingen vormen de basis van zijn methode. Hierdoor wordt het onderzoek in de geesteswetenschappen vergemakkelijkt. De Rooij studeerde kunstgeschiedenis en kunst aan de UvA, de Rietveld Academie en de Rijksakademie. De Rooij is mentor aan de Rijksakademie en aan de Städelschule in Frankfurt. In 2016 was hij medeoprichter van het BPA // Berlin Program for Artists. Recente groepstentoonstellingen zijn onder andere Mindful Circulations in het BDL Museum, Mumbai (2019) en de Jakarta Biennale, Jakarta (2017). In november 2020 zal de Rooij's installatie Pierre Verger in Suriname in première gaan bij Portikus in Frankfurt. 

Sasha Huber
Sasha Huber (1975, Zürich, CH / FI) is een multidisciplinaire beeldend kunstenaar-onderzoeker van Zwitsers-Haïtiaans afkomst, die woont en werkt in Helsinki. Huber’s werk houdt zich grotendeels bezig met “the politics of memory and belonging”, voornamelijk met betrekking tot koloniale sporen die in ons omgeving zijn achtergebleven. Gevoelig voor de fijne draden die de geschiedenis en het heden verbinden, gebruikt ze en reageert ze op archiefmateriaal binnen een gelaagde creatieve praktijk die op performance gebaseerde interventies, video, fotografie, samenwerkingen en nieten omvat. Ze staat bekend om haar artistieke onderzoeksbijdrage aan de Demounting Louis Agassiz-campagne, gericht op het ontmantelen van het minder bekende maar omstreden racistische erfgoed van de glacioloog. In 2018 ontving Huber de State Art Award in de categorie beeldende kunst, uitgereikt door het Arts Promotion Center Finland.

Stijn Kemper 
Stijn Kemperstudeerde Cultural and Social Education aan de Hogeschool Rotterdam. Kort na zijn afstuderen trad hij in 2018-2019 toe tot het eerste Collectief Leren / Werk-Leer project bij FKAWDW. Als afsluiting van dit project werd de tentoonstellingsruimte op de begane grond van FKAWDW omgedoopt tot MELLY, naar Melly Shum Hates Her Job, Ken Lums werk uit 1990. In een daaropvolgend fellowship deed Stijn onderzoek naar de Rotterdamse geschiedenis van het kunstwerk wat vervolgens tot een archief-tentoonstelling en publiek programma heeft geleid. Stijn is momenteel werkzaam op de onderwijsafdeling van Boijmans Hillevliet en als curator bij Verhalenhuis Belvédère, centrum voor immaterieel erfgoed.

Iris Kensmil
Iris Kensmil is geboren in 1970 in Amsterdam en heeft de eerste helft van haar jeugd doorgebracht in Paramaribo, Suriname. Ze woont en werkt in Amsterdam. Iris Kensmil maakt een visuele constructie van "Black Modernity", gedefinieerd als de geschiedenis over hoe Zwarte bewegingen en Zwarte intellectuelen, schrijvers, muzikanten, artiesten en activisten de vorming van onze toekomst hebben beïnvloed. Samen met Remy Jungerman, vertegenwoordigde Iris Kensmil Nederland op de Biënnale van Venetië in 2019. Tentoonstellingen zijn ondere andere: “Becoming More caucus” in het Van Abbemuseum (programming and installation “Study in Black Modernity”) 2017. “Black and Revolutionary”, The Black Archives, Amsterdam (2018); “Time Trade Travel”, SMBA, Amsterdam & Accra, Ghana (2012); “Monumentalism”, Stedelijk Museum Amsterdam (2010); “Wakaman: Drawing Lines, Connecting Dots”, Fort Zeelandia, Paramaribo, Suriname (2009); en “Respect! Forms of community”, Musée Dar-Si-Said & Palais el-Badi, Marrakech, Morocco (2005).

Louise Mitchell 
Louise Mitchell werd in 2011 benoemd tot CEO van de Bristol Music Trust, een onafhankelijke liefdadigheidsinstelling die is opgericht om de muziek in Bristol vooruit te helpen en een duurzame toekomst voor Colston Hall veilig te stellen. In haar huidige rol staat Louise aan het hoofd van de multi-miljoen-pond transformatie van de zaal en leidt ze de organisatie in haar transformatie naar een nieuwe naam, weg van die van de slavenhandelaar Edward Colston. Voorheen was Louise de eerste directeur van de UNESCO-muziekstad Glasgow, een positie die ze innam na 13 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de Koninklijke Concertzaal van Glasgow. Louise is de nieuwe voorzitter van het Nationaal Kinderorkest, bestuurslid van Destination Bristol, trustee van de Paraorchestra en eresecretaris van de Royal Philharmonic Society. In 2017 werd Louise door de International Society for Performing Arts bekroond met de Patrick Hayes Award, een erkenning voor uitzonderlijk transformatief leiderschap in de podiumkunsten.

Tumelo Mosaka
Tumelo Mosaka is een onafhankelijke curator die binnen en buiten musea heeft gewerkt om wereldwijde transnationale artistieke praktijken, met name uit Afrika, het Caribisch gebied en Noord-Amerika te onderzoeken. Hij heeft een grote aantal tentoonstellingen samengesteld, waaronder “Turning Tide”, in het Mémorial ACTe Museum, Guadeloupe (2017), “Andrew Lyght: Full Circle”, Dorsky Art Museum, New York (2016), Poetic Relations, Perez Art Museum, Miami (2015), en “Otherwise Black” op de 1e editie van de International Biennale of Contemporary Art in Martinique (BIAC) 2014. Mosaka is de voormalige hoofdconservator van Investec Cape Town Art Fair, Zuid-Afrika (2016-19). Eerdere functies waren onder meer curator bij het Krannert Art Museum (KAM) in Urbana-Champaign, Illinois, waar hij verschillende tentoonstellingen heeft gecureerd, zoals bijvoorbeeld “Blind Field” (2013), “OPENSTUDIO” (2011) en “MAKEBA!” (2011). Voordat hij zich aansloot bij KAM, was Mosaka Associate Curator of Exhibitions in het Brooklyn Museum, NY, waar hij onder andere “Infinite Islands: Contemporary Caribbean Art” (2007) en “Passing / Posing: Kehinde Wiley” (2004) heeft gecureerd. Mosaka is geboren in Johannesburg en woont in New York City. 

Willem Philipsen
Rotterdamse muzikant en motivatiespreker. Ondanks het feit dat Willem gedeeltelijk verlamd is, ontdekte hij een nieuwe positiviteit vol humor en energie, waardoor nieuwe kansen ontstonden. Hij gebruikt zijn kracht en motivatie om mensen dagelijks te inspireren en te laten zien dat beperkingen en tegenslagen je niet definiëren. Philipsen is al vele malen op televisie verschenen, onder andere in KRO De Wandeling, Recht Uit Het Hart, Een Vandaag: De Optimist en De Wereld Draait Door; maar ook op platforms als Nike, TEDxRotterdam, de Brain Foundation en Het Fitte Brein. 

Kees Weeda
Kees Weeda was van 2011 tot 2019 de voorzitter van de Raad van Toezicht van FKA WDW. Hij is of was recentelijk bestuurslid of voorzitter van Stichting Zina (Amsterdam); Stichting Follow-a-Muse (Amsterdam); Stichting Storm - Tweetakt / Kaap (Utrecht); Stichting Schwalbe (Amsterdam). In Rotterdam, bestuur van de Stichting Centrale Discotheek; Stichting LantarenVenster; Stichting Conny Janssen Danst; Stichting AVL Mundo; Stichting Ronde van Katendrecht Stichting; Pierre Bayle Prijs voor Kunstkritiek; Stichting Rotterdamse Designprijs; Stichting Rotterdamse Aansluiting/John Buijsman Producties.